Klima cihazının zamanı âdemiyet denli eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor tedarik etmek midein efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak midein su gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya sarrafiyelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk oylumlu kullanım sahaını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her hin 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam fail teknik vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya sarrafiyelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene fail bir vetiretir. Günümüzde insanlar, elan erinç ve gür evetşayabilmek midein klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima gösterişli olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut fiilyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam ilgi etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik oldu. Imdi klima bulunmayan fiilyerlerinde kimesne çaldatmaışmak istememektedir. Önce fiilyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor aletı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece yazın serinleşmek midein kullanılan bir alet olmaktan çıkadınp, kışın da ısınmak midein yeğleme edilen alet yapmıştır. Klima kullanım aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye sarrafiyelamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği mukabilsında tüketicilerimiz karar verme sürecinde berenarı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana tatminkâr seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin katkısızlanamaması, yakınlarında montaj icraatının binalmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin nispetle işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima aletı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak değersiz bir araştırma binalmalıdır.
İlk Yorumu Siz Yapın