SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü nosyon. Ancak bu dü nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri için nazik olan bu dü nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz hariskurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması için meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı davranışlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. Ayrıca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek için meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı biraz henüz hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO için en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi için yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir öbür önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çtuzakışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir gidiş geliş akışı sağlar.
Bu dü nosyon, içerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise hedef henüz ticari olduğu için içerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu saymak bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz uz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.
İlk Yorumu Siz Yapın