Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı cemiyet içinde değeri olan , kabiliyet, biçimci ve öteki davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyönetmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Terbiye; ferdin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğemekme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı yapılabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına makul ) bileğemekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık gereğince;

· Terbiye bir vetiretir.

· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde bileğemektirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğemekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç esas öğesi vardır.

1. Lakinç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Terbiye lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler için benzeridır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme için kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre gereğince bileğemekebilir, ama sürecin doğkakımı bileğemekmez.

Terbiye kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birgeniş filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün tanılamamı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğemekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğemekikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Terbiye, in için dirim boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere makul olabileceği üzere istenmedik yönde bile gelişebilir. Terbiye sürecinin emekletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri üzere mekânlarda verilen yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek başlamak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir çekim ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise hudayinabit gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir düzenek olarak ele aldatmaındığında ise yetişek sisteminin üç esas ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Müddetç; okul içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, yetki, sınav özları üzere matlup davranış bileğemekiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.